novosti

STERILIZACIJA I KASTRACIJA – DA ILI NE?

Često nas pitaju da li da sterilišu odnosno kastriraju svog psa. Morate znati da je sterilizacija ili kastracija vašeg psa važan deo odgovornosti koji imate prema vašem psu. Ne samo da pomaže da vaš pas bude zaštićen od brojnih medicinskih problema, već i pomaže u smanjenju neodgovornog parenja pasa. Svakog dana, kućni ljubimci širom zemlje čekaju eutanaziju jer azili nemaju prostora ili resursa da se brinu o njima. Sterilizacijom vašeg psa, pomažete da se zaustavi ovaj tragični problem.
Evo liste odgovora na najčešća pitanja vezana za sterilizaciju:
Da li je operacija sigurna?
Da. To je uobičajena medicinska procedura, tako da ukoliko koristite usluge iskusnih veterinara možete biti sigurni da oni imaju bogato iskustvo sa ovakvom vrstom operacije. Kad god se životinja stavi pod anesteziju, postoji određeni rizik, ali vaš veterinar će biti u stanju da se izbori sa mogućim komplikacijama.
Šta mogu da učinim da bi moj pas bio bezbedan nakon operacije?
Pažljivo pratite postoperativna uputstva. Ako imate pitanja, ne ustručavajte se da pozovete svog veterinara.
Koliko godina treba da ima moj pas za sterilizaciju?
Nedavno je Američko veterinarsko medicinsko udruženje odobrilo rano kastriranje, koje se može obaviti već sa dva meseca ali je prosječna starost kod nas, ipak, šest meseci.
Da li treba da sačekam da ženka ima jedno leglo pre sterilizacije?
Ne, zapravo je lakše za vašeg psa da ima operaciju pre prvog teranja, na taj način možete značajno smanjiti rizik od tumora dojke.
Koliko dugo nakon porođaja pas može biti sterilisan?
Postupak se može obaviti kada mladunci napune četiri do pet sedmica.
Koje su neke od zdravstvenih prednosti sterilizacije?
Ženkama se smanjuje rizik od infekcija, raka ili bolesti materice (koja se uklanja prilikom sterilizacije), kao i smanjenog rizika od raka dojke. Mužjacima se smanjuje rizik od raka testisa i raka prostate. Osim toga smanjuju se problematična ponašanja vezana za parenje, kao što su lutanje, obeležavanje teritorije i agresija.
Da li će mom psu biti olakšana bol prilikom sterilizacije?
Da. Vaš pas neće osećati nikakav bol u toku operacije. Obično se psima daje injekcija koja će olakšati bol narednih osam do dvanaest sati nakon operacije. Takođe možete dobiti lekove koje možete dati kod kuće. Nikada ne davati ljudske lekove za bol, jer mnogi od njih mogu biti otrovni za vašeg psa.
Hoće li se moj pas nakon operacije udebljati?
Ne, to je predrasuda. Kao i kod ljudi, psi dobijaju na težini ako jedu previše ili ne vežbaju dovoljno. Obezbedite svojim psima redovne šetnje i zdrave obroke, i oni će ostati u formi!Hoće li moj pas čuvar prestati da me štiti?
Ne. Ako je vaš pas obučen da bude pas čuvar, on će i dalje moći da vas zaštiti nakon operacije.

Najbolji izvor informacija za pitanja vezana za sterilizaciju je vaš veterinar.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

error

Da li vam se svidja ovo što radimo? Podelite sa prijateljima :)